واحد حراست 

 

مسئول واحد: آقای محمدمهدی میرزایی

 

شرح وظایف:

 

  • برنامه ریزی و نظارت برانجام کلیه امورمربوط به دبیرخانه محرمانه و دبیرخانه حراست
  •  نظارت بر تشکیل بایگانی محرمانه و حفظ و بایگانی و طبقه بندی اسناد محرمانه و اسناد حراست
  • تهیه دستورالعمل های حفاظتی اسناد با هماهنگی رئیس حراست
  • تعیین درجه حفاظتی مکاتبات محرمانه و حراستی
  • تهیه و ابلاغ بخشنامه ها، آئین نامه ها و مقررات و توصیه های حراستی و دستورالعمل های حفاظتی لازم با هماهنگی رئیس حراست و نظارت بر حسن اجرای آنها و ارائه پیشنهادات اصلاحی در جهت رفع نواقص و بهبود روشهای حراستی
  • اخذ دستورات لازم از ریاست حراست و اجرای آنها در جهت اهداف سیستم
  • تهیه گزارشات امنیتی و حراستی از محیط و ارائه آنها به مسئول مافوق
  • مراقبت و نظارت بر کلیه امور مربوط به حراست و انجام اقدامات لازم با هماهنگی مسئول مربوطه
  • تهیه و کشف رمز، دریافت و ثبت و صدور و نگهداری و ارسال و مراسلات کلیه پیام های تلکس، فاکس و تلفنگرام های رمز و اقدام به تهیه مفاتیح رمز و نظارت بر تغییر و تفویض بموقع و ارائه توصیه های لازم به منظور پیشگیری از کشف آنها
  • استقرار سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل، تاسیسات، مدارک محرمانه باهماهنگی رئیس حراست
  • طبقه بندی تاسیسات و ساختمانها به منظورحفاظت لازم ازآنها
  • آموزش و توجیه کارکنان درخصوص مراقبت های حفاظتی از تاسیسات و اماکن
  • ارزیابی مسئولین حراست های تابعه و ارائه نتیجه به مسئول مافوق
  • تجزیه و تحلیل گزارشات واصله ازمتصدیان و مسئولین مرتبط و ارائه به مقام مافوق
  • مطالعه و پژوهش و سیاستگذاری امورمربوط به حراست برای هدایت مجموعه
  • شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی درجهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی
  • انجام یا مشارکت در تحقیقات کاربردی درعرصه نظام سلامت در رشته شغلی مربوطه
  • شناسایی عوامل ایجاد نارضایتی مردم و کارکنان دستگاه
  • اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل جغرافیایی خدمت کارکنان دستگاه
  • شناسایی کانون های بحران و عوامل نارضایتی
  • نظارت، آموزش و کنترل بر عملکرد نگهبانان
  • نظارت بر اموال منقول و غیرمنقول بیمارستان
  • بررسی صلاحیت و اعلام نظر جهت تصدی و انتصاب افراد در مشاغل حساس براساس شناسایی تخلفات، زمینه ها و مکانیزم انجام آن جهت ارائه به مراجع ذی ربط، جمع آوری و اطلاع رسانی اخبار اعم از (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی) و انعکاس آنها به مدیرین و مراجع ذیصلاح
  • بررسی مشکلات ارباب رجوع
  • حراست به عنوان مشاور مدیریت - حفاظت از پرسنل - احقاق حقوق کارکنان - احقاق حقوق ارباب رجوع
  • نظارت بر امحاء اسناد و مدارک و اوراق اداری
  • حفاظت از اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات رایانه ای دستگاه از نفوذ، دسترسی غیر مجاز و سرقت
  • نظارت بر انجام و چگونگی نصب سیستم های دوربین های نظارت تصویری و مانیتورینگ دانشگاه
  • تشکیل پرونده حفاظت پرسنل
  • استعلام از مراجع ذیربط و پاسخ به استعلام های پرسنلی
  • ارائه خدمات اطلاعاتی و مشاوره امنیتی به رییس دستگاه و مدیران ذیربط حسب مورد
  • پیگیری تخلفات پرسنل
  • انجام امور مربوط به پدافند غیر عامل در حوزه حفاظت فیزیکی
  • کنترل تردد وسایط نقلیه
  • تهیه طرح های مقابله با بحران
  • نظارت بر انجام امور نگهبانی و انتظامی دانشگاه
  • رسیدگی اولیه به جرایم عمومی ازقبیل سرقت، درگیری و...
  • کنترل تردد کارکنان، ارباب رجوع، اتباع بیگانه
  • صدور کارت شناسایی پرسنلی
  • انجام اقدامات لازم در صورت بروز حوادث و سوانح و اطلاع فوری مراتب به مقامات مسئول
  • تعیین صلاحیت پرسنل اعزامی به خارج از کشور و توجیه حفاظتی آنان و نیز پرسنلی که با اتباع بیگانه ارتباط دارند